Boken och framtidsfokus.

En lördag. Barnbarn på besök. Ett Shakespeare-mysterium att läsa. Känns som en lat dag. Men ändå:

Jag har ordentligt gått igenom min bok. Och det känns fortfarande bra. Det är en speciell känsla att läsa sitt eget alster. Mat – klimat – miljö:  en Möjlighetsbok.   Ja vi behöver fler möjligheter. Och boken ger en mycket praktisk genomgång av dem. Det är inte bara de mer allmänna ämnen som nämndes i förra inlägget.

Boken finns att beställa på www.litenupplaga.se

Så är hemsidan www.greengard.se uppdaterad med information om boken.

 Vidare har Odlingsperspektiv gåtts igenom och kompletterats. I en version kan det faktiskt bli någon sorts odlingssystemsimulering..

Slutligen en Facebook-övning, vart den nu leder. Jag trodde att jag efter en ”vänsökning” skickade inbjudan till några tiotal ”vänner”.  Facebook sa att jag skickat till 550. Vad blir det av detta? Jag är nog ingen Facebook-person.

Så dagen har inte varit heltigenom lat. Och det är mycket spännande på gång

Etiketter:

Kommentera

